Segelklubben Måsungen

NYHET! Seriesegling

Hej alla seglare!

Är du en gammal mästare i optimistsegling som saknar den där känslan endast en tajt kappsegling kan ge?

Vill ni göra kappsegling till en perfekt kvällsaktivitet för familjen eller kompisgänget?

Vi i SK Måsungen är glada att kunna presentera en ny del av vår verksamhet som vi tror kommer vara mycket uppskattad i området: Seriesegling i våra fina tvåkronor!

Upplägg

Varje onsdag samlas vi strax innan 17:30 för att rigga våra tvåkronor medans instruktören på plats lägger dagens bana. Sedan har vi ett kort skepparmöte innan vi ger oss ut och börjar kvällens tävlingar. Längden på varje race kommer varieras utefter väder och vind men vi siktar på att hinna med 5-6 race varje kväll. Efter tävlingarna samlas vi snabbt i huset för trevligt häng och uppdaterar poängställningen. OBS! Det är alltså ingen instruktion under dessa kvällar, utan instruktören lägger endast en bana och fungerar som startbåt och domare.

Vi rekommenderar att man är mellan två och fyra personer per lag. Tvåkronan seglas bäst med en besättning på två personer, men om man t.ex. har barn med sig i båten kan det fungera med tre. Om man är fler än två i laget och alla vill delta samma kväll kan instruktören hjälpa med att byta besättning mellan varje race snabbt med följebåten. Det är dock bra om man anmäler fler än två till sitt lag, detta för att vi inte ska behöva ställa in race när det saknas en besättningsmedlem.

Vill du vara med att tävla men du har inget lag? Anmäl dig som ensam seglare så försöker vi matcha ihop dig med ett lag som saknar medlemmar. Ange detta i rutan "Kommentarer" i din anmälan!

Poängtabell

Vi räknar poäng under varje race och kommer sammanställa dessa i en tabell som man hittar enkelt på länken nedan. Vid slutet av säsongen koras ett vinnande lag, det som har haft bäst resultat i genomsnitt under hela säsongen.

POÄNGTABELL SERIESEGLING - KALKYLARK

Vad ingår när man anmäler sig?

I anmälan ingår 8 kvällstillfällen där en instruktör leder race och agerar som följebåt, samt lån av klubbens båtar och övrig utrustning. Det går bra att låna flytväst och man kan byta om och lämna sina värdesaker i vår klubbstuga under seglingen.

Avgifter och datum

Seriesegling Lagkostnad onsdagar v.17-24, 17:30-20:00 Avgift: 5000kr per lag, 2-4 personer per lag.

Anmälan och information om betalning hittar du här.

OBS! Vi arrangerar också större regattor under våren och hösten där deltagare från våra träningsgrupper är med och tävlar, som ni är mycket välkomna att anmäla er till! Läs mer om dessa här.

Frågor ställs bäst via mejl:

info@skm.nu

OBS! Innan du anmäler - läs vår integritets- och fotopolicy (GDPR).

Kika in vår Facebook!
SAMARBETSPARTNERS